ثانیه -
دقیقه -
ساعت -
روز -
مشاهده دوره‌ها
Loading...
دوره‌ها

9 راز هوش مصنوعی پریمیر پرو - آموزش و معرفی

5 هوش مصنوعی پریمیرپرو - آموزش و معرفی

در یک جمله، با استفاده از هوش مصنوعی در پریمیرپرو سرعت انجام کارهای تدوین خیلی بیشتر میشه و در قسمت هایی هم میتونه موجب بوجود اومدن خلاقیت و افزایش کیفیت بشه و باید بدونید که هوش مصنوعی، نقطه پایانی نداره و حالا که شروع شده باید در هر آپدیت جدید پریمیرپرو انتظار چیزهای جدیدی ازش داشت. این راهنمای مانی سافت، نحوه استفاده از هوش مصنوعی این برنامه رو بهتون آموزش میده.

1. معرفی هوش مصنوعی پریمیرپرو : قابلیت Auto Reframe Sequence

یکی از اولین قابلیتهایی که بعنوان هوش مصنوعی به پریمیرپرو اضافه شده گزینه Auto Reframe Sequence هست. این قابلیت مختص تولیدکنندگان محتواهایی مثل ریلز و استوری اینستاگرام و افرادی که میخوان از پریمیرپرو برای ساختن ویدیوهای short یوتیوب استفاده کنن ساخته شده. روال کار به این صورته که یک ویدیو گرفتیم و خوابیده یا Landscape هست و میخوایم اونو به ایستاده یا Portrait مثل استوری تبدیل کنیم، حالا ویدیو میزاریم داخل تایم لاین و از منوی Sequence گزینه Auto Reframe Seqeunce رو میزنیم. ادامشو در آموزش ویدیویی زیر ببینید که چطور در چند ثانیه چه کار بزرگی با هوش مصنوعی براتون انجام میشه.

مدت زمان ویدیو : 2دقیقه

2. معرفی هوش مصنوعی پریمیرپرو : قابلیت Scene Edit Detection

میرسیم به قابلیتی از هوش مصنوعی در این برنامه که میتونه ساعتها کار کردن اضافه رو از بین ببره. قابلیت Scene Edit Detection کمک میکنه تا کات یا برش در پریمیرپرو رو اتوماتیک بزنه. فرض کنید ویدیوهایی دارید که پشت سرهم ضبط کردین و دارای نماهای مختلفی هست و حالا باید نماها رو با کات زدن جدا کرده و به مرحله بعدی تدوین برید. برای اینکار باید کل ویدیو رو نگاه کنید و با دقت زیاد نماها رو درست برش بزنید ، حساب کنید چقدر وقت گیره واقعا. اما حالا با 2 کلیک پریمیرپرو خودش کات ها رو میزنه و تمام. روش انجامش رو در ویدیو زیر میتونید یاد بگیرید.

مدت زمان ویدیو : 3دقیقه

3. معرفی هوش مصنوعی پریمیرپرو : قابلیت ریمیکس موزیک و صدا Remix

و اما میرسیم به یکی دیگه از جذابترین قابلیتهایی که بر پایه هوش مصنوعی برای کار با موزیک و صدا اضافه شده. اگه مدتی با این برنامه کار کرده باشید مطمئنم با این موضوع روبرو شدین که موزیکی رو استفاده کردین و طولانی تر از ویدیو یا کلیپهاتون هست و حالا باید موزیک رو کوتاه کنید و اگه موزیک رو کات کنید آخرش خیلی حرفه ای نمیشه حتی اگه فید بزارید. در مثالی دیگه پیش اومده که مثلا 20 تا کلیپ یا عکس دارید که باید با یه موزیک 59 ثانیه ای فیت بشن و موزیک رو هم نمیتونیم با کات های متعدد خراب کنیم. قابلیت ریمیکس موزیک و صدا Remix کاری میکنه که هیچکس حتی خود شما متوجه نشدید که موزیک ، کات خورده و آنچنان حرفه ای اول و وسط و آخر موزیک رو با کل محتویات سکانس فید میکنه که انگشت به دهان میمونید. ویدیو زیر روش اینکارو بهتون آموزش میده.

مدت زمان ویدیو : 2دقیقه

4. معرفی هوش مصنوعی پریمیرپرو : قابلیت تگ گذاری صداها Auto Tag

و اما هوش مصنوعیه بعدیه پریمیرپرو که حتما باید یادش بگیرید و بر خلاف اسمش که ممکنه فکر کنید مهم نیست ولی خیلی مهمه ، قابلیت تگ گذاری اتوماتیک انواع صدا و موزیک بنام Auto Tag هست. پریمیرپرو پنجره مهمی بنام Essential Sound داره که شبیه یک معجزه برای تدوینگرهاییه که در کلیپها و فیلم ها نیاز به کار روی صدا و موزیک و SFX دارن و کارهای خاصی انجام میده. تا قبل از این هوش مصنوعی، ما خودمون میبایست نوع صداها رو در این پنجره مشخص میکردیم مثلا گویش ها رو انتخاب میکردیم و میگفتیم که اینها دیالوگ هستن و یا موزیک ها رو انتخاب میکردیم و میگفتیم که اینها موزیک هستن تا بعدش بتونیم کارهای اصلیمون رو انجام بدیم ولی اینکار زمانبر هست مخصوصا در پروژه هایی که صدا و موزیک و SFX های متعددی استفاده شده، اینجاست که در آپدیت جدید پریمیرپرو قابلیت Auto Tag این نشانه گذاری ها رو خودش انجام میده و سرعت روند تدوین رو خیلی بالاتر میبره. ویدیو زیر این قابلیت رو بشما معرفی میکنه.

مدت زمان ویدیو : 

در حال آماده سازی....

5. معرفی هوش مصنوعی پریمیرپرو : قابلیت Enhance Speech برای افزایش کیفیت صدا

یکی از مشکلات اغلب تدوینگرها وجود نویز و صداهای ناخواسته ایه که در صدای ویدیوها و یا صداهایی که ضبط شده وجود داره. خود پریمیرپرو افکتهای صوتی متعددی داره که میتونن نویز رو کاهش بدن، اضافه هایی مثل اکو، هوم، پ، رو کم کنن اما بلد بودن اونها نیاز به یادگیری داره. قابلیت جدید Enhance Speech پریمیرپرو با یک کلیک بسیاری مشکلاتی مثل نویز صدا رو در هرتعداد صدایی که انتخاب میکنید کاهش یا حذف میکنه و جالب اینجاست که کیفیت صدا هم بالاتر میبره یعنی وضوح و گویش و فرکانس ها رو هم بهتر میکنه ولی منظورم این نیست که بلندی صدا رو افزایش بلکه صدایی شفافت و حرفه ای تر رو بوجود میاره. اینکارش باعث میشه که دیگه نیازی به خروجی گرفتن صدا و بردنش به سایتها و نرم افزارها رو کنار بزاریم و داخل خودش انجامش بدیم. ویدیو آموزشی زیر بهتون آموزشش میده.

مدت زمان ویدیو : 

در حال آماده سازی...

6. معرفی هوش مصنوعی پریمیرپرو : قابلیت Morph Cut

یکی از چالشهای تدوینگران، تدوین ویدیوهایی که گویشی، یعنی شخصی در مقابل دوربین در حال صحبت هست میباشد.

در این نوع ویدیوها تدوینگر به دلایل متعدد مجبور به حذف کردن بعضی فریم ها هست تا گویش شخص بدون مشکل باشه اما همین حذف کردن فریم ها خودش باعث میشه که ویدیو پرش دار بشه و مخاطب متوجه اونها میشه و در نهایت نمره ویدیو پایین میاد. هوش مصنوعی پریمیرپرو به کمکمون میاد و با یک ترنزیشن که فقط یک ترنزیشن ساده نیست بنام مورف کات ، کمک میکنه که با آنالیزکردن فریم گوشی قبل و بعد، اون پرش از بین بره و گویش با حذاقل مشکل دیده بشه. در ویدیو زیر نحوه استفاده از اونرو یاد میگیرید.

مدت زمان ویدیو : 

در حال آماده سازی....

7. معرفی هوش مصنوعی پریمیرپرو : قابلیت Auto Caption

زیرنویس کردن اتوماتیک ویدیو در پریمیرپرو برای تدوینگرها زمانی آرزو بود یا وقتیکه هوش مصنوعی بوجود اومد و حالا با چند کلیک ساده میتونیم بصورت اتوماتیک زیرنویس هوشمند اونهم بر اساس همون گویش های داخل ویدیو رو ایجاد کنیم و همچنین میتونیم گرافیک و ظاهر جذاب هم برای اونها بوجود بیاریم. ویدیو آموزشی زیر نحوه کارکردن با این هوش مصنوعی رو بهتون آموزش میده.

مدت زمان ویدیو : 

درحال آماده سازی....

8. معرفی هوش مصنوعی پریمیرپرو : قابلیت Color Match

یکی از سخت ترین کارهای تدوینگرها مچ کردن دوتا نمای ویدیو هست که از لحاظ رنگ و نور با هم تفاوت دارن اما مجبورن هرطوری شده اونها رو طوری کنار هم بزارن که کسی متوجه متفاوت بودنشون نشه. اینکار توسط دستورات متعددی در پنجره لومتری کالر انجام میشه و البته نیاز به شناخت خیلی دقیق ابزارهاش داریم تا بتونیم مثل یک کالریست اینکارو انجام بدیم اما هوض مصنوعی پریمیرپرو اینکارو کمی راحت تر کرده. ویدیو آموزشی زیر نحوه انجام مچ کردن رنگ و نور 2تا ویدیو با هوش مصنوعی رو بهتون آموزش میده.

مدت زمان ویدیو : 

درحال آماده سازی...

9. معرفی هوش مصنوعی پریمیرپرو : قابلیت Audio Ducking

یکی از جذابترین قابلیتهایی که تحت عنوان هوش مصنوعی به پریمیرپرو اضافه شده، قابلیتی بنام صدای اردکی یا Audio Ducking هست. فرض کنید در پروژه ای لازمه که بلندی صدای موزیک بصورت اتوماتیک کم و زیاد بشه. اگه هوش مصنوعی نداشته باشید مجبورید قبل و بعد از فریم های مورد نظر بصورت دستی صدا رو کم و زیاد کنید و اینکار دقت زیادی میخواد حالا اگه تعداد این کم و زیادی ها خیلی زیاد و تکراری باشه تکلیف چیه ؟ پس دیگه بصورت دستی عذاب آور میشه. صدای اردکی اینکارو در چند ثانیه در پروژه های حتی چندساعته براحتی و اتوماتیک انجام میده. ویدیو آموزشی زیر نحوه استفاده از این هوش مصنوعی رو بهتون یاد میده.

مدت زمان ویدیو : 

درحال آماده سازی...

10. معرفی هوش مصنوعی پریمیرپرو : قابلیت Auto Color

استانداردسازی رنگ و نور یا Color correction همیشه یک چالشه مخصوصا برای اونهایی که پریمیرپرو رو خوب یاد نگرفتن اما خبر خوب اینه که نیازی نیست برای انجام یک استانداردسازی اولیه، یک کالریست باشید چون هوش مصنوعی پریمیرپرو میتونه با یک کلیک وضعیت رنگ و نور ویدیو خام رو به درجه ای مناسب برسونه و البته گاها ممکنه خیلی دقیق نباشه اما از هیچی که بهتره. آموزش ویدیویی زیر نحوه استفاده از این هوش مصنوعی رو بهتون آموزش میده.

مدت زمان ویدیو :

درحال آماده سازی...

مطالب مرتبط

دوره های تخصصی پریمیر پرو

با بیش از 30 دوره آموزش پریمیر پرو از صفر تا خیلی فراتر تدوین را بصورت حرفه ای و تخصصی آموزش ببینید و کسب درآمد کنید.

...

دیدگاه ها

ایمیل شما نمایش داده نمیشود
چه آموزشی میخوای؟

چه آموزشی میخوای؟

اگه دوره هامونو دیدی و دوره ای مرتبط و خاص لازم داری بهمون بگو.
طراحی سایت رو بما بسپار

طراحی سایت رو بما بسپار

با یک دهه تجربه و راه اندازی سایتها و فروشگاه های اینترنتی فراوان.
چه آموزشی میخوای؟

چه آموزشی میخوای؟

اگه دوره هامونو دیدی و دوره ای مرتبط و خاص لازم داری بهمون بگو.
طراحی سایت رو بما بسپار

طراحی سایت رو بما بسپار

با یک دهه تجربه و راه اندازی سایتها و فروشگاه های اینترنتی فراوان.

دوره های آموزشی : هر مکان، هرزمان، بدون محدودیت و قفل

  • 71 پکیج آموزشی
  • 1,415,940 دقیقه
  • 8080 هنرجو

محبوب ترین ها

اطلاعات تماس

ایران - تهران - چهارراه ولیعصر - به سمت میدان ولیعصر - بالاتر از بازار رضا - ساختمان فولادی - طبقه 4 شمالی

تلفن : 02166484153  موبایل ایران : 09191770576   موبایل کانادا : 4168186391   ایمیل : manisoft.ir@gmail.com

enamd

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت برای مانی سافت محفوظ می باشد. از سال 1389 با شما هستیم.
طراح سایت : Manigroup