ثانیه -
دقیقه -
ساعت -
روز -
مشاهده دوره‌ها
Loading...
دوره‌ها

راهنمای کامل فیلمبرداری از تمرینات ورزشی در خانه

راهنمای کامل فیلمبرداری از تمرینات ورزشی در خانه

چه یک متخصص تناسب اندام باشید یا یک فیلمبردار که روی پروژه های تناسب اندام کار می کند، این نکات به شما کمک می کند تا ویدیوهای تمرینی با کیفیت بالا در خانه ایجاد کنید.

در حالی که صنعت فیلم و ویدیو ممکن است در حال حاضر در نوسان باشد، این بدان معنا نیست که نیاز به ویدیو فقط یک شبه از بین رفته است. در واقع، فرصت های جدید زیادی برای فیلمبردارانی وجود دارد که مایل به سازگاری و تلاش هستند.

یکی از این فرصت ها؟ یافتن راه‌هایی برای استفاده از مهارت‌های ویدیویی خود برای کمک به کسب‌وکارهای کوچک در صنایعی که به‌طور ناگهانی بدون مشتری یا مشتری حضوری هستند - مانند صنعت سلامت و تناسب اندام، که برای تصویری دوباره در این دوره از فاصله‌گذاری اجتماعی آماده است.

اگر در زمینه سلامت و تناسب اندام کار می کنید، یا یک حرفه ای ویدیو هستید که می تواند به ایجاد محتوا برای مشتری، دوست یا شریک زندگی کمک کند، در اینجا چند نکته و ترفند برای تصور، عکسبرداری و ویرایش تمرینات هدایت شده در خانه توسط خودتان آورده شده است. بیایید با فکر کردن به همه چیزهایی که باید (در کنار تمرینات واقعی) در یک عکاسی تناسب اندام بگیرید، شروع کنیم.

تصمیم بگیرید که چه چیزی ضبط کنید (علاوه بر تمرین)

راهنمای کامل فیلمبرداری از تمرینات ورزشی در خانه

اولین نکته این است که ویدیوی تناسب اندام شما بدون گنجاندن تمرینات، واقعاً ویدیوی تناسب اندام نخواهد بود. چند نکته را به خاطر داشته باشید: اولاً، حرفه‌ای‌های با تجربه در حوزه تناسب اندام ممکن است صدها تمرین و ترکیب مختلف داشته باشند. و دوماً، مخاطبان شما شامل افرادی با نیازها و مهارت‌های مختلف هستند. برای هر مبتدی که به دنبال ایجاد تغییرات مثبت است، شخصی وجود دارد که به دنبال افزودن به سبک زندگی پیشرفته تناسب اندام خود است. داشتن یک کانال محتوایی که برای همه چیزی داشته باشد، به شما کمک می‌کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و پایداری بیشتری ایجاد کنید.

حالا که این نکات را در نظر گرفتید، باید بدانید که یک ویدیوی تناسب اندام بیشتر از فقط تمرینات است. در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام فیلمبرداری یا پخش زنده باید در نظر بگیرید.

به تمرینات کوتاه زیر پنج دقیقه‌ای تمرکز کنید. قاعده کلی این است که بیننده‌تان را به جایی برسانید که عرق کند، اما نه اینکه کاملاً خسته شود.

  • نکات مفیدی ارائه دهید که به کل برنامه تناسب اندام بیننده، عادات غذایی و بهداشت شخصی او مربوط باشد.
  • برای نگه‌داشتن توجه بیننده، به اشتباهات رایج تکنیکی مرتبط با تمریناتی که ضبط می‌کنید، اشاره کنید و توضیح دهید چگونه می‌توان بر آنها غلبه کرد.
  • سوالات تناسب اندام را از مخاطبان خود بپرسید و در دوربین به آنها پاسخ دهید.

حالا بیایید ببینیم چگونه می‌توانیم لحن ویدیوی تناسب اندام خود را به گونه‌ای ایجاد کنیم که بیننده‌ها دوباره برگردند.

یک لحن جذاب ایجاد کنید

راهنمای کامل فیلمبرداری از تمرینات ورزشی در خانه

مردم باید به شما اعتماد کنند. آنها می‌خواهند احساس راحتی کنند و احساس کنند که در دستان یک کارشناس هستند. تنها فیلم‌برداری نیست که باید حرفه‌ای به نظر برسد؛ کل تجربه باید با اقتدار پر شود. شما می‌توانید با فکر کردن به فضای کلی ویدیوهایتان، از جریان احساسی گرفته تا نحوه ارائه حرکات، به این هدف برسید.

به حالت احساسی که می‌خواهید منتقل کنید فکر کنید. در ویدیوهای تناسب اندام، بهترین مجری‌ها پرشور و پرانرژی هستند. متأسفانه، بدترین مجری‌ها هم همین‌طورند. اشتیاق بیش از حد ممکن است باعث ناراحتی بیننده شود، در حالی که اشتیاق کم می‌تواند خسته‌کننده باشد. نقطه تعادل خود را پیدا کنید و آنچه شما را به تناسب اندام می‌کشاند را با شخصیت و انرژی خود به اشتراک بگذارید.

حرکات خود را قبل از شروع تمرین کنید. چند بار تمرین کردن بهتر از هیچ است. دوباره تأکید می‌کنم، شما کارشناس هستید. می‌خواهید با هدف حرکت کنید. حرکات مطمئن و مداوم و آسان برای دنبال کردن انجام دهید و هنگام حرکت بین تمرینات، به ریتم توجه کنید.

از نظر تولید، به حذف تمام حواس‌پرتی‌های ممکن، مانند صداهای مزاحم و پس‌زمینه‌های رنگی در فضای خود فکر کنید. شما می‌خواهید بیننده فقط بر روی مجری تمرکز کند و نمی‌خواهید آنها به یک عکس خانوادگی در دیوار پشت‌تان فکر کنند در حالی که باید بر تمرین تمرکز کنند.

دوربین را در دست نگیرید؛ ویدیوهای دستی لرزان هستند که برای بیننده گیج‌کننده می‌شود. همچنین به یاد داشته باشید که مجری، چه خودتان باشید و چه شخص دیگری، باید تمرین کند تا حرکات را واضح و با صبر توضیح دهد. مجری احتمالاً این تمرینات را هزاران بار انجام داده است — حالا آنها باید همه‌چیز را (و به خوبی) انجام دهند در حالی که هر مرحله را توضیح می‌دهند.

حالا که اطلاعات و لحن مورد نظرتان را برای ویدیو تناسب اندام مشخص کرده‌اید، وقت آن است که برنامه‌ریزی برای فیلم‌برداری را آغاز کنید.

یک برنامه ریزی برای ضبط را انجام دهید

اموزش ساختن ویدیو ورزشی در خانه

به عنوان کسی که بخش زیادی از دوران حرفه‌ای‌ام را در نقش "سازنده ویدیو" (تولیدکننده، فیلمبردار و تدوین‌گر) گذرانده‌ام، یکی از اولین چیزهایی که می‌توانم به شما بگویم این است که برنامه‌ریزی بهترین ابزار شماست. همچنین اگر مجری تمرینات (چه خودتان باشید و چه فرد دیگری) تجربه‌ای در مقابل دوربین نداشته باشد، این کار به شدت به شما کمک خواهد کرد.

به طور ساده، هیچ چیزی را به شانس واگذار نکنید. نباید بگویید "وقتی به آنجا برسیم، همه‌چیز را حل می‌کنیم." یک برنامه تهیه کنید، یک سناریو بنویسید، و فهرست shotها را توسعه دهید — ابتدا همه‌چیز را مشخص کنید!

حالا زمان آن است که تصمیمات خلاقانه اصلی خود را بگیرید. از خود بپرسید:

  • آیا همه اینها قرار است در یک ویدیو فیلم‌برداری شود؟
  • آیا یک مقدمه و یک پایان وجود خواهد داشت؟
  • آیا بخش‌ها و قسمت‌های جداگانه‌ای خواهد بود؟
  • چند زاویه دوربین می‌خواهم؟ آیا باید اینها همزمان فیلم‌برداری شوند یا جداگانه؟
  • می‌خواهم محصول نهایی چگونه به نظر برسد؟ ویرایش این ویدیو به چه چیزی نیاز دارد؟
  • چه گزینه‌های صوتی دارم؟ چه نوع موسیقی یا موسیقی متن می‌خواهم؟

حالا که برنامه فیلم‌برداری‌تان آماده است، بیایید به تنظیمات دوربین برویم.

انتخاب تنظیمات مناسب دوربین

راهنمای کامل فیلمبرداری از تمرینات ورزشی در خانه

برای پاسخ دادن به چند مورد از سوالات بالا، ابتدا باید به دوربین خود نگاه کنید و شات (یا شات‌ها) را تنظیم کنید. حداقل، پیشنهاد می‌کنم ویدیو خود را به بخش‌های جداگانه تقسیم کنید، حتی اگر از یک شات ثابت برای پوشش کامل استفاده می‌کنید. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود در نقاط خاصی متوقف و دوباره شروع کنید، به جای اینکه هر بار که اشتباهی رخ می‌دهد، کاملاً همه چیز را دوباره تنظیم کنید.

ما خوش‌شانس هستیم که در دوره‌ای با تکنولوژی دوربین عالی زندگی می‌کنیم. ایجاد محتوایی که فقط به صورت آنلاین زندگی خواهد کرد — چه در یوتیوب، ویمئو، فیسبوک، اینستاگرام، توییچ، توییتر و هر پلتفرم دیگری — به این معنی است که نیازی نیست کیفیت پخش یا 4K را ثبت کنید (هرچند اگر می‌توانید، حتماً باید این کار را انجام دهید).

استفاده از یک دوربین دیجیتال بدون آینه یا DSLR که حداقل قابلیت فیلم‌برداری Full HD را داشته باشد، یک پیشرفت عمده نسبت به فیلم‌برداری با دوربین گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ است. با این حال، حتماً زمان ضبط حداکثر و گزینه‌های ذخیره‌سازی داده را بررسی کنید — زیرا هر دو مورد ممکن است در دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای‌ساز در صورت ضبط ویدیوهای بلند، به حداکثر برسند.

در نهایت، هنگام تصمیم‌گیری در مورد شات‌های خود، به مواردی مانند نورپردازی، سایه‌ها، ترکیب‌بندی و نحوه ارائه صحنه توجه کنید. در اینجا چند مقاله عالی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند:

انتشار محتوای ویدیویی سنتی یک راه عالی برای ساخت یک کانال، ترویج کسب‌وکار و ارائه مجموعه‌های تمرینی است که می‌توانند به‌صورت یکجا دانلود شوند. اما اگر به دنبال ارائه محتوای تمرینات خانگی به‌صورت پخش زنده هستید، به یک روند کاری متفاوت نیاز دارید. نگران نباشید — در ادامه به شما کمک خواهیم کرد.

صدای خود را به درستی تنظیم کنید.

راهنمای کامل فیلمبرداری از تمرینات ورزشی در خانه

باید به صدای خود اهمیت بدهید. چه در حال راهنمایی تمرینات پرانرژی با موسیقی پرتحرک باشید و چه در حال ایجاد یک فضای آرام برای تمرینات یوگا، صدا برای توانایی مخاطبان شما در پیگیری و لذت بردن از محتوایتان حیاتی است. اینجا است که مهارت‌های بیان‌گری که تمرین کرده‌اید نیز به کار می‌آید.

تنظیم صدای ایده‌آل شامل چندین منبع صوتی است که می‌توانند در ویرایش متعادل شوند. قرار دادن یک میکروفن یقه‌ای روی سوژه اصلی بهترین راه برای ضبط دستورالعمل‌های اوست، اما این کار می‌تواند دشوار باشد زیرا حرکات می‌توانند باعث ایجاد صداهای حواس‌پرت کن از بدن و لباس شوند.

پروژه ویدیویی خود را یکپارچه کنید

راهنمای کامل فیلمبرداری از تمرینات ورزشی در خانه

شما کلی ویدیوی عالی دارید. حالا باید همه این‌ها را به یک قطعه محتوایی تبدیل کنید. می‌توانید همیشه با ابزارهای ویرایش ویدیوی پایه مانند iMovie یا Quick شروع کنید. اما اگر آماده‌اید تا رویکردی حرفه‌ای‌تر در ویرایش ویدیو را بررسی کنید، این آموزش‌های Adobe Premiere Pro نقطه شروع خوبی هستند. آیا به راهنمایی دقیق‌تری درباره ویرایش ویدیو نیاز دارید؟ در ادامه می‌توانید پیدا کنید:

هرگز کمبود بینندگانی که به دنبال حفظ سلامتی و تناسب‌اندام در خانه هستند وجود ندارد، و این بدان معناست که محتوای ورزشی یک انتخاب هوشمندانه است. اگر این نکات و تکنیک‌ها را در نظر داشته باشید، ویدیوهای تمرینی راهنمای شما پرانرژی، سرگرم‌کننده و بسیار جذاب خواهند بود. 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

ایمیل شما نمایش داده نمیشود
چه آموزشی میخوای؟

چه آموزشی میخوای؟

اگه دوره هامونو دیدی و دوره ای مرتبط و خاص لازم داری بهمون بگو.
طراحی سایت رو بما بسپار

طراحی سایت رو بما بسپار

با یک دهه تجربه و راه اندازی سایتها و فروشگاه های اینترنتی فراوان.
چه آموزشی میخوای؟

چه آموزشی میخوای؟

اگه دوره هامونو دیدی و دوره ای مرتبط و خاص لازم داری بهمون بگو.
طراحی سایت رو بما بسپار

طراحی سایت رو بما بسپار

با یک دهه تجربه و راه اندازی سایتها و فروشگاه های اینترنتی فراوان.

دوره های آموزشی : هر مکان، هرزمان، بدون محدودیت و قفل

  • 71 پکیج آموزشی
  • 1,415,940 دقیقه
  • 8080 هنرجو

محبوب ترین ها

اطلاعات تماس

ایران - تهران - چهارراه ولیعصر - به سمت میدان ولیعصر - بالاتر از بازار رضا - ساختمان فولادی - طبقه 4 شمالی

تلفن : 02166484153  موبایل ایران : 09191770576   موبایل کانادا : 4168186391   ایمیل : manisoft.ir@gmail.com

enamd

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت برای مانی سافت محفوظ می باشد. از سال 1389 با شما هستیم.
طراح سایت : Manigroup